لینک باکس افزایش بازدید
«شهرام خرازیها» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم سینمایی «پایان نامه» ساخته حامد کلاهداری، اظهار داشت: «آذر» (بهاره افشاری)، «روزبه» (حامد کمیلی)، «کامی» (هادی دیباجی) و «ترانه» (چکامه چمن ماه) برای گرفتن امضاء از «استاد بهرامی» (محمدرضا شریفینیا) ناگزیر به تعقیب او میشوند.
وی در ادامه افزود: در جریان این تعقیب «روزبه» و «کامی» ناخواسته سر از یک خانه تیمی مشکوک در میآورند. آن دو از خانه میگریزند اما فردی به نام «فرهودی» (محمد صادقی) تعقیبشان میکند. چهار دانشجو به پیشنهاد «امیر» (نیما شاهرخ شاهی) به ساختمانی متروک پناه میبرند. «فرهودی» مخفی گاه آنها را پیدا میکند و «امیر» را میکشد. «کاوه» (کامران تفتی) که در خفاً مراقب دانشجوها است با «فرهودی» درگیر میشود و…
وی در ادامه اظهار داشت: «ترانه» در پی اصابت گلوله زخمی میشود. «پزشکی» (داریوش ارجمند) بر بالین او حاضر میشود و گلوله را خارج میکند. «فرهودی» ترانه و پزشک و بعداً «کامی» را میکشد. «آذر» و «روزبه» با یک راننده آژانس به نام «فرهاد» (حامد کلاهداری) میگریزند. «فرهودی»، «آذر» و «فرهاد» را میکشد اما خود نیز هدف گلوله مأموری (علی اوسیوند) قرار گرفته و کشته میشود.
خرازیها تصریح کرد: فیلم سینمایی «پایاننامه» از مرحله پیش تولید یک فیلم پرحاشیه و جنجالی بود. اسامی «امیر آقایی»، «لیلا اوتادی» و «هانیه توسلی» در فهرست اولیه بازیگران فیلم به چشم میخورد اما بعدا «کامران تفتی» جایگزین «امیر آقایی» شد.
وی در ادامه تائید کرد: نقشی که قرار بود توسط «هانیه توسلی» ایفا شود نیز به «چکامه چمنماه» رسید و به جای «لیلا اوتادی» نیز «بهاره افشاری» ایفای نقش «آذر» را بر عهده گرفت.
نویسنده ماهنامه سینما- خانواده در ادامه بیان داشت: «امیر آقایی» حتی در چند صحنه هم مقابل دوربین «حامد کلاهداری» رفته بود اما با انصراف او از ادامه کار، صحنههای گرفته شده کنار گذاشته شد.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران تصریح کرد: این فیلم یک اکشن خوش ساخت سیاسی است که بدون موضعگیری خاصی به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ میپردازد و همه حرفش این است که جوانان نباید بیگدار به آب زده و خود را بازیچه دست قدرت طلبان اغتشاشگر کنند.
این منتقد در ادامه به فارس، گفت: علیرغم ساختار مناسب، ایراد بزرگ وارد بر فیلم خالی بودن کوچهها و خیابانهای تهران از جمعیت در سکانسهای شب و عکسالعمل نشان ندادن مردم نسبت به تعقیب، گریزها و شلیک گلولهها است؛ گوئی که همه شهر در خواب به سر می برند و فقط کاراکترهای فیلم سلطان بلامنازع کوچهها و خیابانها هستند!
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران ادامه داد: فیلم سینمایی «پایاننامه» تماشاگر را تا پایان با خود همراه میکند.این فیلم تجربه جدیدی در ژانر سیاسی است.
«شهرام خرازیها» در پایان این گفتوگو خاطرنشان کرد: بازی «بهاره افشاری» (آذر) در «پایاننامه» به یادماندنی است، «پایاننامه» به شرط بهرهمندی از یک اکران مناسب و تبلیغات بموقع و گسترده در شهرستانها با استقبال مواجه خواهد شد
نظرات شما عزیزان: